Segons la definició de Jose Domingo, l'autor d'una pàgina web, el Jclic és una eina d'autor que permet al professorat crear amb facilitat recursos educatius digitals. Jclic està format per un conjunt d'aplicacions informàtiques útils per a realitzar diversos tipus d'activitats educatives: trencaclosques, associacions, exercicis de text, paraules encreuades, etc.

Les aplicacions educatives d'aquesta eina són:
-associació complexa: es presenten dos conjunts d'informació, però poden tenir un nombre diferent d'elements, i entre ells es poden donar diversos tipus de relacions.
-associació simple: es presenten dos conjunts d'informació que tenen el mateix nombre d'elements.
-jocs de memòria: cadascuna de les peces que formen l'objecte apareixen amagades dos vegades dins la finestra del joc. A cada jugada es destapen un parell de peces, que es tornen a amagar si no són idèntiques. L'objectiu és fer totes les parelles.
-Activitat d'exploració: es mostra una informació inicial i al fer clic en ella apareix, per cada element, una determinada peça d'informació.
-activitat de indentificació:es presenta només un conjunt de informació i s'ha de fer clic a aquells elements que compleixin una determinada condició.
-pantalla de informació: es mostra un conjunt de informació i, opcionalment, s'ofereix la possibilitat d'activar el contingut multimèdia que hi ha associat a cada element.
-puzzle doble: es mostren dos panels. A un apareix la informació desordenada i l'altre està buit. L'objectiu és reconstruir la informació del primer panel a l'altre arrossegant les peces amb el ratolí.
-puzzle de intercanvi: a un únic panel es barreja la informació. A cada jugada es commuten les posicions de les peces fins ordenar l'objecte.
-puzzle de forat: a un únic panel es fa desapareixer una peça i es barrejen la resta. A cada jugada es pot desplaçar una de les peces que limiten amb el forat, fins tindre-les totes en l'ordre original.
-text, completar el text: a un text es fan desapareixer determinats elements, i l'usuari ha de completar-lo.
-text, reomplir forats: a un text es seleccionen determinades paraules, lletres o frases que s'amaguen o es camuflen, l'usuari ha de reomplir els buits.
-text, identificar elements: l'usuari ha d'assenyalar amb un clic del ratolí determinades paraules, lletres, símbols o signes de puntuació.
-text, ordenar elements: en el moment de dissenyar l'activitat es seleccionen determinades paraules o paràgrafs que es barregen entre sí. L'usuari ha d'intentar tornar a posar-les en ordre.
-resposta escrita: es mostra un conjunt de informació i, per a cadascún dels seus elements, s'ha d'escriure el text corresponent.
-crucigrama: s'ha d'anar reomplint el panel de paraules a partir de les seves definicions. Les definicions poden ser textuals, gràfiques o sonores. El programa mostra automàticament les definicions de les dos paraules que es creuen en la posició on es troba el cursor en cada moment.
-sopa de lletres: s'ha de trobar les paraules amagades a una parrilla de lletres. Les caselles neutres de la parrilla (aquelles que no pertanyen a cap paraula) es reomplin amb caràcters seleccionats a l'atzar a cada jugada.
No hay comentarios:
Publicar un comentario