Buscar este blog

viernes, 15 de octubre de 2010

LES WEBQUESTS

Començaré parlant de la definició de webquest, ja que és un pas molt important per poder parlar d'aquestes. La idea de crear una webquest va vindre de Bernie Dodge i Tom March, que la van presentar el 1995. Aquests la van definir com una activitat d'investigació enfocada a que els alumnes tinguin tota, o part de la informació que utilitzarán de recursos existents a Internet. Les webquests han sigut ideades per tal que els alumnes facin una bona utilització del seu temps, podent prioritzar la tria de la informació, sense haver de perdre temps fen la seva cerca.
Els actuals professors utilitzen sovint aquesta eina per posar activitats d'un tema concret, per tal de fer una especialització en aquest. Generalment són activitats que posen en pràctica i desenvolupen les seves capacitats d'anàlisi, síntesi i avaluació.
Quan obrim un webquest, ens trobem amb moltes opcions, com per exemple el procés que has de dur a terme per realitzar el treball, el model d'avaluació del treball, etc.
Baix el meu punt de vista, crec que un webquest ajuda a fer que els alumnes tinguin un interés cap a les matèries, ja que els treballs i exercicis que realitzen mitjançant aquest espai els resulta més lleuger i els ajuda a introduir-se en el món de la tecnologia.
Crec que els webquests poden tenir grans aplicacions educatives, com per exemple poden dur a terme els alumnes un treball o una activitat, o fins i tot poden crear ells mateixos un webquest per tal que els seus companys els posin en pràctica.

No hay comentarios:

Publicar un comentario